1394-03-22 16:58
7695
1
16030

دهکده ییلاقی درازنوی بالاجاده کردکوی مهمان پذیر شد

با شروع گرمای زودهنگام در منطقه رغبت جوانان و اهالی بالاجاده برای سفرهای پایان هفته ای به دهکده ییلاقی درازنو بسیار شدت گرفته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از سامانه اطلاع رسانی سورم سرا، در تعطیلات هفته گذشته علاوه بر سفرهای موقتی اهالی و مردم منطقه به دهکده ییلاقی درازنو تعداد کثیری از مهمانان خارج منطقه از استانهای همجوار نیز به این منطقه توریستی سفر داشتند تا جایی که در مناطقه طبیعی حاشیه ای روستای درازنو چون سر تخته و امامزاده هزار منزل چادرهای از اسکان مهمانان برپا شده بود.

این ظرفیت خدادادی که در منطقه بالاجاده کردکوی قرار گرفته است لازم است برای بهره مندی و استفاده بهتر آن برنامه ریزی شود محدودیت منابع چون آب آشامیدنی، عدم فضاها یا مکانهایی برای جمع آوری زباله ها، تامین نیازمندیهای ضروری خانواده ها و… می طلبد تا بسترهای توسعه ای همه جانبه در نگاه یک منطقه توریستی و ییلاقی توجه دهی شود و مسئولین استان را مجاب به حمایت و بستر سازی استفاده از این ظرفیت و قابلیت نمود.

1

بنا به گزارش تراکم تردد مسافرین در دهکده ییلاقی درازنو در هفته گذشته بحدی بود که آلودگی صوتی ناشی از تردد موتورسیکلت ها و خودروها، کمبود آب آشامیدنی و … را بهمراه داشته است.

لازم به ذکر است، روستای درازنو در 40 کیلومتری شهرستان کردکوی و در محدوده روستای بالاجاده واقع شده است.

این روستا در مجاورت قله درازنو به ارتفاع حدود 2800 متر در قرار دارد و به همین دلیل از چشم‌اندازهای زیبا و آب و هوای مناسب برخوردار است و با با احداث جاده، گردشگران از شهرهای کردکوی، گرگان و سایر نقاط کشور به این منطقه مراجعه می‌کنند.

2

همچنین این منطقه به علت ارتفاع مناسب، برای علاقه‌مندان به پرواز مناسب می‌باشد.

پس از عبور از پارک جنگلی امام رضا (ع) و گذشتن از جاده هزار پیچ، ارتفاعات سر به فلک کشیده‌ای در معرض دید قرار می‌گیرند و تابلویی که مسیر دسترسی به درازنو را نشان می‌دهد.

روستای اول پس از طی این مسیر روستای مرس چشمه نام دارد و حدود 2 کیلومتر پس از آن روستای درازنو در مجاورت کوه در دشتی بزرگ و زیبا واقع شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

golestan

آخه از کجا در آوردین درازنو از بالاجاده هست خدا وکیلی ؟نه خداییش منبع معتبرش کو ؟! از کردکوی میرن راهش از کردکوی هست ارتفاعات کردکوی هستش ! خود بالاجاده از روستاهای کردکوئه اصن !

0
0
پاسخ
1394-03-22 17:32

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.